Reklamační řád
REKLAMAČNÍ ŘÁD internetového obchodu www.elenliving.cz, www.detske-stany.cz
ÚVODNÍ USTANOVENÍ
- Tento reklamační řád se vztahuje na zboží zakoupené v internetovém obchodě www.elenliving.cz, www.detske-stany.cz, jehož reklamace byla uplatněna v záruční době. Reklamační řád byl vypracován v souladu s Obchodním zákoníkem, Občanským zákoníkem 40/1964, Sb. a Zákonem o ochraně spotřebitele 634/1992, Sb. ve znění příslušných novel. Kupující převzetím zboží od prodávajícího nebo přepravce souhlasí s tímto uvedeným reklamačním řádem.
- Ke každému zboží je přikládán dodací list (popř. faktura - daňový doklad), který může sloužit zároveň jako záruční list, pokud tento není přiložen. Převzetí zboží a souhlas se záručními podmínkami stvrzuje kupující podpisem dodacího (přepravního) listu. Pokud není zboží osobně odebráno, rozumí se převzetím zboží okamžik, kdy zboží přebírá od dopravce.
- Pokud kupující zjistí jakýkoli rozdíl mezi dodacím (přepravním) listem a skutečně dodaným zbožím nebo zjistí-li přímo při převzetí poškození zboží, doporučuje prodávající takto dodané zboží od dopravce nepřevzít a o této skutečnosti informovat prodávajícího. Pokud tak neučiní, vystavuje se nebezpečí, že mu případná pozdější reklamace nebude uznána.
ZÁRUKA
- Pokud není na prodejních dokladech uvedeno jinak, je minimální doba záruky na nové zboží 24 měsíců. Záruční doba na dodané zboží začíná dnem převzetí zboží kupujícím a prodlužuje se o dobu, po kterou byl výrobek v záruční opravě. Po vyřízení oprávněné reklamace se záruční doba prodlužuje o dobu trvání reklamace. (Doba trvání reklamace počíná dnem následujícím po přijetí zboží a končí dnem vyřízení reklamace. Nikoli až dnem vyzvednutí zboží kupujícím.) V případě neoprávněné reklamace se záruční doba neprodlužuje. Byla-li reklamace zboží v zákonné záruční lhůtě vyřízena výměnou zboží za nové, záruka se obnovuje v plné výši, od okamžiku kdy kupující dostane nové zboží.
- Je-li závada odstranitelná, bude vada bezplatně odstraněna. V případě neodstranitelné vady bude zboží vyměněno na náklady prodávajícího.
- Nárok na uplatnění záruky zaniká v následujících případech:
- neodborné montáže, zacházení či obsluhy nebo použití zboží v rozporu se stanoveným technologickým postupem,
- používání zboží v podmínkách, které neodpovídají svými parametry parametrům uvedeným v dokumentaci nebo jiného porušení technologické kázně,
- poškození zboží přírodními živly,
- poškození zboží nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s technologickými či jinými podmínkami uvedenými v dokumentaci,
- opotřebením po mez stanovenou zákonem.
ZPŮSOB REKLAMACE
- Kupující neprodleně kontaktuje prodávajícího emailem nebo telefonicky. Na základě této komunikace se obě strany dohodnou na způsobu doručení a na adrese, kam je potřebné reklamované zboží doručit.
- Při uplatnění reklamace je nutno předložit reklamovaný předmět plnění (nebo jeho reklamovanou část, je-li to účelné - takový případ je nutno předem konzultovat s dodavatelem; dále jen "reklamovaný předmět"). Spotřebitel ve vlastním zájmu na rychlém vybavení reklamace předloží spolu s reklamovaným předmětem fakturu dokládající uzavření kupní smlouvy ohledně reklamovaného předmětu plnění nebo dodací list. Kupující si náklady na přepravu zboží hradí sám. V případě potvrzení oprávněnosti reklamace má kupující nárok požadovat náhradu přiměřených nákladů vzniklých dopravou reklamovaného zboží.
- V případě uplatnění reklamace si kupující ve vlastním zájmu vede tak, aby bylo zboží zabaleno do vhodného obalového materiálu vyhovujícího nárokům přepravy daného zboží, nejlépe do obalu originálního a to z důvodu nebezpečí možného poškození zboží. Prodávající není povinen přijmout k reklamaci předmět plnění, nepředá-li jej odběratel s požadovanými součástmi a příslušenstvím.
- Přesné označení vytýkaných vad, které kupující vůči prodávajícímu uplatňuje, je třeba prodávajícímu sdělit hned na počátku při uplatnění reklamace, nejpozději před předáním reklamovaného předmětu prodávajícímu.
- Prodávající po prozkoumání předložených dokladů a zběžné prohlídce reklamovaného předmětu:
- uzná reklamaci jako oprávněnou a na místě ji vyřídí; není-li možné oprávněnou reklamaci na místě vyřídit, přijme reklamovaný předmět do reklamačního řízení, v jehož průběhu dojde bez zbytečného prodlení k vyřízení oprávněné reklamace; o převzetí reklamovaného předmětu vystaví prodávající kupujícímu písemný doklad, jehož správnost potvrdí obě smluvní strany svými podpisy,
- na místě odmítne reklamaci jako neoprávněnou a reklamovaný předmět kupujícímu vrátí,
- přijme reklamovaný předmět k odbornému posouzení, na základě jehož výsledků bude reklamace buďto uznána jako oprávněná a v rámci reklamačního řízení bez zbytečného prodlení vyřízena, nebo bude odmítnuta; o převzetí reklamovaného předmětu vystaví kupující prodávajícímu písemný doklad, jehož správnost potvrdí obě smluvní strany svými podpisy; o způsobu vyřízení reklamace (uznání reklamace jako oprávněné nebo odmítnutí reklamace jako neoprávněné) vyrozumí kupující prodávajícího předem dohodnutým způsobem (písemně nebo některým z dálkových komunikačních prostředků). - V případě oprávněných reklamací může prodávající postupovat tímto nadstandardním způsobem:
- V případě odstranitelných vad přednostně prodávající odstraní závadu výměnou reklamovaného předmětu, případně jeho součásti, za nový předmět (resp. jeho součást) téhož typu. Není-li tento postup možný, může kupující žádat přiměřenou slevu z ceny předmětu plnění nebo od smlouvy odstoupit.
- V případě, že nelze vyřešit reklamaci neodstranitelné vady bránící v řádném užívání předmětu plnění postupem podle bodu 1., má kupující právo od smlouvy odstoupit. Prodávající vrátí kupujícímu cenu předmětu plnění. Totéž platí i v případě, že jde o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad zboží řádně užívat. Jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li kupující výměnu zboží, má právo na přiměřenou slevu z ceny zboží nebo může od smlouvy odstoupit.
- V případě postupu podle bodu 2. je kupující povinen předat prodávajícímu kompletní předmět plnění, včetně příslušenství a dokumentace, smluvní strany si v tomto případě vrátí vzájemná plnění dle zásad o bezdůvodném obohacení. - O možnosti převzít reklamovaný předmět z reklamačního řízení (jak v případě kladně vyřízené reklamace, tak v případě odmítnutí reklamace jako neoprávněné) vyrozumí prodávající kupujícího předem dohodnutým způsobem (písemně nebo některým z dálkových komunikačních prostředků).
- Reklamovaný předmět vydá prodávající po vyřízení reklamace pouze při předložení originálu potvrzení o převzetí zboží.
- V případě neoprávněné reklamace má prodávající právo vyúčtovat kupujícímu částku odpovídající účelně vynaloženým nákladům na reklamační postup.
REKLAMACE POŠKOZENÉ ZÁSILKY PŘEPRAVCEM
- Před převzetím zboží od přepravní společnosti si pečlivě překontrolujte stav balíku. V případě nějakého podezření si nechte sepsat ihned na místě „Zápis o škodě".
- Zjistíte li závadu později, volejte ihned přepravní společnost, která Vám zboží přivezla a žádejte sepsání Zápisu o škodě dodatečně. Nejpozději však do 24 hodin.
- Reklamované zboží spolu se zápisem o škodě nám po telefonické dohodě zašlete neprodleně na předem dohodnutou adresu.
Tento Reklamační řád nabývá účinnost 22.10.2015. Změny řádu vyhrazeny.